3 Fitness Tips

3 Fitness Tips

Tips zijn altijd fijn om te lezen. Ze helpen je om te focussen en geven je misschien net dat laatste duwtje in de rug om lekker in beweging te komen. Here we go:

  1. Train spiergroepen niet meer dan 2x per week. Wat veel beginnende sporters niet weten is dat spieren groeien tijdens het herstel en dus juist niet alleen in de sportschool. Echt waar? Ja! Spieren hebben, afhankelijk van de training, 24 tot 72 uur nodig om te herstellen dus het dagelijks trainen van dezelfde spiergroepen geeft jouw spieren geen tijd om te rusten en te herstellen. En dat is wat ze nodig hebben om te groeien!
  2. Als je niet van cardio training houdt, verlies jezelf dan niet in oneindig veel cardio training omdat je denkt ‘dat het moet’. Met cardio training verbrand je zeker wel calorieën, maar het is efficiënter om krachttraining te doen. Waarom? Met krachttraining bouw je spieren op en verbrand je tijdens het trainen én in rust méér calorieën dan dat je verbrandt tijdens je cardio trainingen. Is cardio training echt jouw passie? Ga er dan natuurlijk helemaal wel voor!
  3. Train je hele lichaam. Om je lichaam in balans te houden is het van belang dat je ook daadwerkelijk je hele lichaam traint. Een full body workout zorgt dat je lichaam in verhouding en in balans blijft. Je kunt het trainen van spiergroepen verdelen over de dagen van de week, maar probeer erop te letten dat je geen spiergroepen overslaat!

Helpen deze tips je en zou je graag meer willen weten over voeding, training en lifestyle? Volg ons dan via Instagram

Patrick Wijnhard, oprichter van Move2Balance, is werkzaam als Body Control Coach én Lifestyle Coach in Amsterdam! Wil jij een Personal Training-sessie met hem boeken? Stuur dan een mailtje naar Info@Move2Balance.nl en we nemen zo snel mogelijk contact met je op om een afspraak te maken.

You’ve got to move to get into balance!