De 3 meest gemaakte trainingsfouten

De 3 meest gemaakte trainingsfouten

Wanneer je aan het trainen bent zijn er een paar dingen die je misschien onbewust doet, maar die jouw vooruitgang en resultaten van het trainen kunnen belemmeren. Dit zijn de drie meest gemaakte trainingsfouten gemaakt door beginnende sporters. Herken jij er één of misschien zelfs meerdere bij jezelf? Pas ze dan snel aan!

  1. Onvoldoende of slecht eten.Optimaal trainen is onmogelijk zonder de juiste (hoeveelheid) voeding. Meer en harder trainen én minder eten zal jouw resultaat niet bevorderen, allesbehalve! Zorg er juist voor dat je voldoende eet en eet verse producten. Blijf Move2Balance volgen voor meer tips over voeding (op Instagram) of maak een afspraak met Patrick: als Body Control Coach kan hij je uitstekend advies op maat geven over de beste manier om jouwdoelen te behalen.
  2. Te lang hetzelfde schema volgen.Het beste kun je een trainingsschema zo’n 6 tot 8 weken volgen. Daarna is je lichaam “er aan gewend” en is de belastingprikkel lager. Het is dus belangrijk dat je tijdig van schema wisselt én dat je tijdens het trainen je gewicht en herhalingen bijhoudt, zodat je je progressie bewaakt en je jezelf kunt blijven uitdagen. Het veranderen van je schema kan door het wijzigen van de oefeningen, het verhogen van het aantal herhalingen en / of het gewichtof door het tempo te veranderen. 
Wil jij een persoonlijk advies op laten maken door Body Control Coach Patrick Wijnhard? Neem dan contact met ons op en dan kunnen we aan de slag!
  3. Zonder doel trainen.Een fout die in het begin wordt gemaakt is het trainen zonder doel. Zonder doel zul je minder gemotiveerd zijn en zul je minder snel vooruitgang boeken. Stel duidelijke doelen en schrijf ook op waarom je die doelen wilt behalen. Hierdoor maak je je doel duidelijk zichtbaar en blijf je gemotiveerd!


You’ve got to move to get into balance!